11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dlm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel makroekonomi ilkelerini açıklayabilecektir.
  • Anahtar makroekonomik değişkenleri ve bu değişkenlerin ölçümlerini açıklayabilecektir.
  • Milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri açıklayabilecektir.
  • Para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilecektir.
  • Paranın fonksiyonlarını ve para arzı ölçümlerini açıklayabilecektir.
  • Para piyasasında, faiz oranının para arzı ve para talebi yoluyla nasıl belirlendiğini gösterebilecektir.
  • Bankaların ve diğer finansal aracıların temel fonksiyonunu ve bankaların nasıl para yarattıklarını açıklayabilecektir.
  • Toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir makroekonomik modeli açıklayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Makroekonomiye Giriş Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 20 (Pearson Education International, 10th edition)
2 Milli Hasıla ve Milli Gelirin Ölçümü Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 21 (Pearson Education International, 10th edition)
3 Işsizlik, Enflasyon ve Uzun Dönem Büyüme Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 22 (Pearson Education International, 10th edition)
4 Toplam Harcama ve Denge Üretim Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 23 (Pearson Education International, 10th edition)
5 Toplam Harcama ve Denge Üretim Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 23 (Pearson Education International, 10th edition)
6 BİRİNCİ VİZE 4 Nisan 2014
7 Devlet ve Mali Politika Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 24 (Pearson Education International, 10th edition)
8 Devlet ve Mali Politika Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 24 (Pearson Education International, 10th edition)
9 Para Arzı ve Merkez Bankası Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 25 (Pearson Education International, 10th edition)
10 Para Talebi, Denge Faiz Oranı Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 26 (Pearson Education International, 10th edition)
11 IKINCI VİZE 9 Mayıs 2014
12 Mal ve Para Piyasalarında Toplam Talep Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 27 (Pearson Education International, 10th edition)
13 Mal ve Para Piyasalarında Toplam Talep Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 27 (Pearson Education International, 10th edition)
14 Toplam Arz ve Denge Fiyat Seviyesi Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Chapter 28 (Pearson Education International, 10th edition)
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Case, Karl and Fair, Ray, Principles of Economics, Pearson – Prentice Hall, 10th edition, 2012.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
26
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
 
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
 
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
2.5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
 
 
Proje
 
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
16
Final Sınavı
1
12
    Toplam
160

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Lojistik ve tedarik zinciri alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde, karmaşık sorunları analiz edebilmeli ve farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bir bakış açısı getirebilmeli ve ve iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı X
2

Sanayi kuruluşları ile gerçek sorunların çözümüne ilişkin proje çalışmalarıve sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alarak, çalışma alanını iyi tanımalı, proje yönetimi ve takım çalışması konusundaki deneyimi sayesinde uygulamada karşılaşılabilecek problemleri teşhis edebilmeli ve bunlara çözüm bulabilmeli     

X
3 Aldığı disiplinlerarası eğitim sayesinde, akademik ve profesyonel hayatta karşılaşabileceği problemlere lojistik ve tedarik zinciri süreçlerinde var olan kısıtları göz önüne alarak, amaçlar doğrultusunda yaratıcı çözümler getirebilmeli X
4

Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almalı, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli, gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli;      

X
5

Sektör ile ilgili mesleki kuruluşlar ve pazardaki lider firmalar ve bunların sektördeki konumları hakkında bilgi sahibi olmalı;

6 Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanlarında kullanılan güncel ve yaygın bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeli, mevcut yazılımların güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmeli
7 Bulunacakları pozisyonda dahil oldukları grup iletişiminden kaynaklanabilecek sorunları proaktif kararlar vererek önleyebilmeli
8 Süreçlerde oluşabilecek belirsizlikleri ve doğabilecek sorunları öngörebilmeli; esnek, etkin ve hızlı çözümlerle yönetebilmeli;
9 Departmanlar ve tedarik zinciri üyesi firmalar arasındaki koordinasyon mekanizmalarını anlamak ve entegrasyon süreçlerinde rol üstlenebilecek yetkinliklere sahip olmalı
10 Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli
11 Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli X
12 Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli X
13 İkinci bir yabancı dili orta duzeyde kullanabilmeli X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010